Loading...

اخبار

حرف i در ابتدای نام محصولات اپل به چه معنا است؟

نوشته شده در : 2016/05/04 - 00:00
سال ها است که به دیدن حرف " i " در ابتدای نام محصولات اپل عادت کرده ایم. آی مک، آیتونز، آیفون و آیپد. از زمان عرضه آی مک در سال 1998، همه محصولات بعدی این شرکت دارای یک حرف " i " در ابتدای نام خود بوده اند. اما چرا؟ معنای این حرف چیست؟

 

سال ها است که به دیدن حرف " i " در ابتدای نام محصولات اپل عادت کرده ایم. آی مک، آیتونز، آیفون و آیپد. از زمان عرضه آی مک در سال 1998، همه محصولات بعدی این شرکت دارای یک حرف " i " در ابتدای نام خود بوده اند. اما چرا؟ معنای این حرف چیست؟

 

بسیاری از کاربران اپل کنجکاو هستند که بدانند حرف i در ابتدای نام دستگاه های ساخت این شرکت به چه معنا است. در کنفرانس اپل که در سال 1998 برگزار شد، استیو جابز دستگاه کامپیوتر آی مک را معرفی کرد و سپس به توضیح رابطه بین حرف i و مک پرداخت.

 

آی مک محصول پیوند هیجان اینترنت با سادگی مکینتاش است. ما با این کامپیوتر به نیاز اول کاربران کامپیوتر پاسخ می دهیم: دسترسی ساده و سریع به اینترنت.

 

در سال 1998، حرف i در نام آی مک به معنای اینترنت بود. استیو جابز در ادامه سخنان خود اسلایدی را نشان داد که در آن گفته شده بود حرف i برای اپل به چه معنا است:

 

 

علاوه بر اینترنت، پیشوند i بیانگر کلماتی همچون شخصی، آموزش، آگاهی دادن و الهام بخشیدن نیز بود.


از آن به بعد، حرف i تنها نشانگر اینترنت نبود؛ چرا که این شرکت قطعا به هنگام نامگذاری نخستین آیپاد خود به فکر اتصال آن به اینترنت نبوده است.


وقتی آیفون برای نخستین بار در سال 2007 معرفی شد، یکی از سه ویژگی اصلی آن قابلیت اتصال به اینترنت بود. بر این اساس، حرف i دوباره به جایگاه اولیه خود که به معنای اینترنت بود بازگشت. (دو قابلیت دیگر آیفون امکان برقراری تماس تلفنی و پشتیبانی از محتوای چندرسانه ای بود.)


از آن موقع تاکنون، تقریبا تمامی محصولات اپل دارای قابلیت اتصال به اینترنت بوده اند و کاربرد حرف i از اشاره به اینترنت فراتر رفته و حالا به بخشی از هویت این شرکت تبدیل شده است.


با این حال، با سرعت گرفتن ورود اپل به بازارهای دیگر، از جمله حوزه ساخت ساعت های هوشمند و دستگاه های پخش تلویزیون، به نظر می رسد توجه از این حرف اضافه برداشته شده باشد. به جای استفاده از اسامی آی واچ و آی تی وی، امروزه با محصولات اپل واچ و اپل تی وی سروکار داریم. شاید به این خاطر که اپل دیگر الزامی به یادآوری قابلیت اتصال دستگاه هایش به اینترنت نمی بیند.

دسته : شرکت ها منبع : parseek بازدید : 2302
برچسب ها : آیفون اپل

نظر کاربران

نظری برای این خبر ثبت نشده است .

فیلیشا


یک فروشگاه اینترنتی است که به عنوان یک پل ارتباطی قدرتمند، خریداران را با شاخص ترین و مطمئن ترین وارد کنندگان کشور که ارائه دهنده مناسب ترین قیمت ها می باشند، مرتبط می سازد.

از تخفیفات و پیشنهاد های ویژه مطلع شوید!